Komunikaty
Ruszyła kampania promocyjna „Polska Wschodnia. Lato pełne odkryć”
Celem kampanii jest większa rozpoznawalność korzyści płynących z członkostwa w Unii Europejskiej oraz pozytywny wpływ funduszy europejskich na rozwój bezpośredniego otoczenia i codziennego życia w makroregionie.
Makroregion Polski Wschodniej jest wartościowym miejscem do inwestowania, życia, realizacji własnych ambicji i planów. Przez całe wakacje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej prezentowało będzie efekty funduszy europejskich w województwach Polski Wschodniej: lubelskiego, mazowieckiego (część regionalna), podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.
Samorząd Województwa Mazowieckiego od 2010 r. zabiegał o objęcie Mazowsza programem krajowym dedykowanym regionom Polski Wschodniej. Wskaźniki obrazujące rzeczywistą sytuację społeczno-gospodarczą regionu mazowieckiego regionalnego były na poziomie zbliżonym, a – w odniesieniu do niektórych jednostek NUTS 3 – niekiedy nawet niższe niż dla pozostałych województw Polski Wschodniej. Finalnie 17 listopada 2020 r. ówczesny Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej poinformował władze Mazowsza o rozszerzeniu obszaru programu dla Polski Wschodniej o region NUTS 2 mazowiecki regionalny. Ta decyzja otworzyła przed beneficjentami szansę na kolejne środki finansowe z budżetu Unii Europejskiej w obszarach przedsiębiorczości, energii i klimatu, zrównoważonej mobilności miejskiej, transportu, a także turystyki.
Zapraszamy na stronę internetową dedykowaną kampanii „Polska Wschodnia. Lato pełne odkryć”. Znajdziecie tam Państwo najważniejsze informacje – listę mniej i bardziej oczywistych efektów funduszy europejskich, gotowe trasy turystyczne, inspiracje na wakacyjne wycieczki, opisy atrakcji oraz charakterystyki regionów objętych programem dedykowanym Polsce Wschodniej. Jest tam też dział poświęcony województwu mazowieckiemu – jako beneficjentowi programu Polska Wschodnia.
W ramach kampanii na TikToku odbędzie się konkurs – #LatoPełneOdkryć. Zadaniem uczestników będzie pokazanie Polski Wschodniej z własnej perspektywy, przez pryzmat zmian, które zaszły dzięki funduszom. Filmiki mają opowiadać o konkretnych miejscach, inwestycjach, inicjatywach społecznych czy nowej infrastrukturze.
Zapraszamy do wspólnego odkrywania!