Informacje prasowe

Wykorzystali nowe technologie w „Lekcjach o Mazowszu”

Obr 4-12.jpg

Znamy laureatów konkursu na najlepszy scenariusz „Lekcji o Mazowszu” i konkursu „Wiedzy o Mazowszu”. Tegoroczni zwycięzcy odebrali nagrody podczas gali w Basenie Artystycznym w Warszawie. Tematem tegorocznych konkursów było życie codzienne na Mazowszu.

Władze regionu nagrodziły laureatów konkursów edukacyjnych o naszym regionie – „Lekcji o Mazowszu” i „Wiedzy o Mazowszu”. Ich organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego we współpracy z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

– Gratuluję zwycięzcom konkursów dużej wiedzy o naszym regionie, a nauczycielom – odwagi wykorzystania nowoczesnych technologii w lekcjach. Chcemy, żeby młodzi ludzie poznawali historię naszego regionu w sposób atrakcyjny i ciekawy – mówi Anna Brzezińska, członkini zarządu województwa mazowieckiego.

VII edycja konkursu „Wiedzy o Mazowszu”

Konkurs „Wiedzy o Mazowszu” jest skierowany do uczniów szkół podstawowych i ma charakter interdyscyplinarny.

Najpierw uczniowie uczestniczyli w indywidualnych eliminacjach pisemnych, które odbyły się na szczeblu szkolnym, regionalnym i wojewódzkim. W ostatnim etapie wzięło udział 52 uczniów, którzy sprawdzali swoją wiedzę m.in. z zakresu dziejów regionu, gospodarki, samorządu, innowacji i funduszy unijnych. Najlepsze zespoły otrzymują nagrody pieniężne, a finaliści i laureaci – dodatkowe punkty w rekrutacji do mazowieckich szkół średnich.

Tegorocznym laureatem VII edycji konkursu został Jan Masłowski, uczeń Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 343 w Warszawie.

Życie codzienne na Mazowszu

Konkurs „Lekcje o Mazowszu” był skierowany do nauczycieli i osób zajmujących się oświatą i kulturą na terenie województwa mazowieckiego. Jego uczestnicy opracowali scenariusze zajęć z wiedzy o regionie, które pokazują codzienne życie na Mazowszu pod kątem historycznym, geograficznym, socjologicznym, ekonomicznym i kulturowym.

Pierwszą nagrodę w kategorii „I etap edukacyjny” otrzymała Magdalena Pychotka ze Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce za scenariusz lekcji „Tajemnica Starej Kurpiowskiej Chaty, czyli życie codzienne na Mazowszu na przykładzie Kurpiowszczyzny z elementami WebQuest, edukacji outdoorowej i nowych technologii”. WebQuest to rodzaj metody projektów zorientowanej na uczniowskie badania w oparciu o instrukcję umieszczoną na stronie internetowej.

W kategorii „II etap edukacyjny” pierwszą nagrodę otrzymała smartfonowa gra terenowa „Skrajem Puszczy – echo przeszłości, głos teraźniejszości, wizja przyszłości – smartfonowa gra terenowa”, której autorką jest Paulina Wieczorek ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Orła Białego w Nowym Dworze Mazowieckim.

W kategorii „III etap edukacyjny” pierwszą nagrodę otrzymała lekcja „Życie na Mazowszu w czasie II wojny światowej” autorstwa Beaty Troć z Archiwum Państwowego w Siedlcach.

Wybrane scenariusze zostaną opublikowane w formacie książkowym i będą przekazane wszystkim mazowieckim szkołom oraz bibliotekom.

 

Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego,
tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974,
e-mail: rzecznik@mazovia.pl


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony