Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Herb Województwa Mazowieckiego
Herb Województwa Mazowieckiego i napis Samorząd Województwa Mazowieckiego
Okolicznościowe logo Mazowsza z okazji 25-lecia
Logo Biuletynu Informacji Publicznej

26.04.2024

Informacje o instalacjach wytwarzających pole elektromagnetyczne, objętych obowiązkiem zgłoszenia

Informacja o dokonaniu zmian w przyjętym przez Marszałka Województwa Mazowieckiego zgłoszeniu instalacji emitujących pola elektromagnetyczne - zmiany parametrów instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne, tj. napowietrznej linii elektromagnetycznej 400 kV relacji Kozienice – Ostrowiec

Wniosek Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A z siedzibą w Konstancinie-Jeziornie w sprawie przyjęcia zgłoszenia instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne.

Zgodnie z art. 152b ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2020 r. poz. 1219, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Poś” udostępnia się i informuje się, że do Marszałka Województwa Mazowieckiego wpłynął wniosek Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A z siedzibą w Konstancinie-Jeziornie w sprawie przyjęcia zgłoszenia instalacji, wymagającej zgłoszenia zgodnie z art. 152 ustawy Poś, wytwarzającej pola elektromagnetyczne. Powyższa zmiana obejmuje:

  • Podwyższenie słupa nr 133

Jednocześnie Marszałek Województwa Mazowieckiego informuję, że organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie  prowadzące działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoby zamieszkałe w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, mogą wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia.

Uwagi, o których mowa powyżej, wnosi się w terminie 14 dni od dnia udostępnienia zgłoszenia lub informacji, o których mowa w art. 152b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Poś:

  • w formie pisemnej na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie,
    Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych,
    ul. ks. I. Kłopotowskiego 5,03-718 Warszawa;
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres: halas@mazovia.pl, gospodarka.odpadami@mazovia.pl.

Dodatkowo informuję, że treść uwag wniesionych w terminie przekazywana jest niezwłocznie prowadzącemu instalację lub użytkownikowi urządzenia, którego uwagi dotyczą. Prowadzący instalację lub użytkownik urządzenia może za pośrednictwem organu odpowiedzieć na wniesione uwagi w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.

 

Pliki do pobrania:

Podmiot udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wytworzył: Kamila Miszczak (PZ)

Data wytworzenia: 21.09.2021

Opublikował w BIP: Aleksandra Szybilska

Data opublikowania: 21.09.2021 15:40

Ostatnio zaktualizował: Monika Gontarczyk

Data ostatniej aktualizacji: 30.08.2022 08:48

Liczba wyświetleń: 293

Data opublikowania: 21.09.2021 15:40


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony