Obwieszczenia i zawiadomienia z zakresu geologii
Obwieszczenie z 6 marca 2024 r., znak: PE-I.7440.2.2024.JK
Obwieszczenie dot. zatwierdzenia Projektu robót geologicznych w celu określenia warunków geologiczno-inżynierskich wzdłuż projektowanej budowy gazociągu DN700 MOP 8,4 MPa wraz ze stacją gazową oraz infrastrukturą towarzyszącą w ramach inwestycji pn. „Budowa stacji systemowej regulacyjno-pomiarowej Ciechanów w ramach współpracy KSP z SGT”
Obwieszczenie
Dotyczy: wniosku o zatwierdzenie projektu robót geologicznych
Zawiadomienie
Na podstawie art. 9 oraz art. 49 i art. 61 § 1 i 4 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: Kpa) w związku z art. 80 ust. 3 i art. 41 ust. 1, 2a, 3 i 4 ustawy Prawo geologiczne i górnicze oraz w związku z art. 19e i art. 8 ust. 1 pkt 3 i ust. 1a, 3 i 3a, art. 11, art. 38 pkt 2 lit. zh, ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (dalej: specustawa) zawiadamiam, że na wniosek z dnia 06.02.2024 r. (uzupełniony w dniu 15.02.2024 r.) Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. z siedzibą w Warszawie, reprezentowanej przez pełnomocnika, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie zatwierdzenia Projektu robót geologicznych w celu określenia warunków geologiczno-inżynierskich wzdłuż projektowanej budowy gazociągu DN700 MOP 8,4 MPa wraz ze stacją gazową oraz infrastrukturą towarzyszącą w ramach inwestycji pn. „Budowa stacji systemowej regulacyjno-pomiarowej Ciechanów w ramach współpracy KSP z SGT”.
Ponadto informuję, że przedmiotowa sprawa została zakwalifikowana przez organ administracji geologicznej jako szczególnie skomplikowana. Zgodnie z art. 35 § 3 Kpa załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej powinno nastąpić nie później, niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania przy czym, w myśl art. § 35 ust. 5 Kpa, do wskazanego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
Na terenie województwa mazowieckiego w powiecie ciechanowskim projektowane roboty geologiczne realizowane będą na działkach (w nawiasach podano numery ksiąg wieczystych):
gmina Regimin, obręb 0001 Grzybowo: 1/1 (PL1C/00030958/1), 1/4 (PL1C/00030958/1);
gmina Regimin, obręb 0014 Pawłowo: 29/2 (PL1C/00026305/8), 98/4 (PL1C/00058446/1), 284 (PL1C/00012990/5), 268 (PL1C/00040181/6), 276 (PL1C/00040324/1), 235 (PL1C/00011443/9), 237 (-), 238 (PL1C/00011272/9);
gmina Regimin, obręb 0015 Pawłówko: 6/5 ( PL1C/00044944/1), 7/4 (PL1C/00051118/4), 8/3 (PL1C/00051118/4), 9 (PL1C/00018452/4);
gmina Ciechanów, obręb 0041 Wola Pawłowska: 26 (PL1C/00017046/8).
Zawiadamiam strony wszczętego w tej sprawie postępowania administracyjnego o możliwości zapoznania się z aktami sprawy oraz składania wniosków i zastrzeżeń w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Departament Polityki Ekologicznej, Geologii i Łowiectwa, Wydział Geologii (ul. Ks. I. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa). W sprawie zapoznania się z aktami proszę o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu – tel. (22) 356 38 48.
Pouczenie
W myśl art. 8 ust. 3 specustawy w przypadku gdy po doręczeniu zawiadomienia o wszczęciu postępowania nastąpi:
- zbycie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości objętej wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu,
- przeniesienie wskutek innego zdarzenia prawnego własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości objętej wnioskiem
nabywca, a w przypadku, o którym mowa w pkt 1, nabywca i zbywca, są obowiązani do zgłoszenia Marszałkowi Województwa Mazowieckiego danych nowego właściciela lub użytkownika wieczystego. Zgodnie z art. 8 ust. 3a specustawy niedokonanie ww. zgłoszenia i prowadzenie postępowania bez udziału nowego właściciela lub użytkownika wieczystego nie stanowi podstawy do wznowienia postępowania.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości przez: Urząd Gminy w Ciechanowie i Urząd Gminy w Regiminie, zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 i ust. 1a specustawy oraz z art. 41 ust. 3 ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.)
- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2022 r., poz. 633 ze zm.)
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Dz. U. z 2023 r., poz. 924 ze zm.)
Wywieszono dnia 6 marca 2024 r.
Klauzula informacyjna:
Uprzejmie informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Dane kontaktowe:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
tel. (22) 5979100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl
ePUAP: /umwm/esp
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl lub korespondencyjnie, na adres Urzędu, z dopiskiem „inspektor ochrony danych”.
Pani/Pana dane osobowe:
- będą przetwarzane w związku z wypełnianiem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wynikającego z art. 161 ust. 1 ustawy
z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze, w celu rozpatrzenia wniosku o zatwierdzenie projektu robót geologicznych na podstawie art. 80 ust. 1 Prawa geologicznego
i górniczego, - mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu,
- będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji, dostępnych m.in. na stronie mazovia.pl, w zakładce „Polityka prywatności”.
W granicach i na zasadach określonych w przepisach prawa przysługuje Pani/Panu:
- prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a niepodanie danych uniemożliwi rozpatrzenie wniosku o zatwierdzenie projektu robót geologicznych.
Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego przepisu prawa (jak np. adres e- mail i nr telefonu) są podawane dobrowolnie – na podstawie zgody rozumianej jako wyraźne działanie – brak ich podania skutkować może m.in. ograniczeniem form komunikacji. W zakresie tych danych przysługuje Pani/Panu również prawo żądania przeniesienia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jednak jej wycofanie pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
Dane osobowe (dotyczy osób prawnych)
- Dane osobowe:
- osób reprezentujących Stronę postępowania/adresata decyzji administracyjnej, będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wynikającego z przepisów prawa określających umocowanie do reprezentowania – w zakresie ważności umów i właściwej reprezentacji stron. Podane tych danych jest warunkiem zawarcia umowy lub ważności podejmowanych czynności.
- osób wskazanych przez Stronę postępowania/adresata decyzji administracyjnej, jako osoby do kontaktu (imię i nazwisko, służbowe dane kontaktowe, miejsce pracy) będą przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Dane zostały podane przez osobę prawną/zostały ustalone na podstawie danych pochodzących z ewidencji gruntów i budynków prowadzonych przez właściwych miejscowo starostów w ramach prowadzonego postępowania.
- Dane osobowe, o których mowa w ust. 3 mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz będą przechowywane nie dłużej niż to wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, osobom, o których mowa w ust. 3 przysługuje prawo żądania: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00- 193 Warszawa.
- Ponadto osobom wskazanym przez osobę prawną, jako osoby do kontaktu, przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikającego ze szczególnej sytuacji.
- Strona postępowania/adresat decyzji administracyjnej jest zobowiązana do przekazania zapisów niniejszego paragrafu wszystkim osobom fizycznym wymienionym w ust. 1.