Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Herb Województwa Mazowieckiego
Herb Województwa Mazowieckiego i napis Samorząd Województwa Mazowieckiego
Okolicznościowe logo Mazowsza z okazji 25-lecia
Logo Biuletynu Informacji Publicznej

6.05.2024

Informacje o instalacjach wytwarzających pole elektromagnetyczne, objętych obowiązkiem zgłoszenia

Zgłoszenie ORLEN SA w sprawie zgłoszenia instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne

Informacja w sprawie przyjęcia zgłoszenia instalacji wymagających zgłoszenia zgodnie z art. 152 ustawy Poś, wytwarzającej pola elektromagnetyczne, tj. stacji elektroenergetycznej GPZ-3 110 kV oraz napowietrznych linii elektroenergetycznych o napięciu znamionowym nie niższym niż 110 kV.

Zgodnie z art. 152b ust. 1 pkt. 2 ustawy z 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2022 r. poz. 2556, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Poś” udostępnia się i informuje się, że do Marszałka Województwa Mazowieckiego wpłynęło zgłoszenie ORLEN SA z siedzibą w Płocku, ul. Chemików 7, w sprawie zgłoszenia instalacji, wymagającej zgłoszenia zgodnie z art. 152 ustawy Poś, wytwarzającej pola elektromagnetyczne, tj.:

  1. Napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym nie niższym niż 110 kV RAF1,
  2. Stacji elektroenergetycznej 110 kV GPZ-3,
  3. Napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym nie niższym niż 110 kV RAF4.

Jednocześnie, Marszałek Województwa Mazowieckiego informuje, że organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2023 r. poz. 571) prowadzące działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoby zamieszkałe w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, mogą wnieść, do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia, uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a ustawy Poś, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia.

Uwagi, o których mowa powyżej, wnosi się w terminie 14 dni od dnia udostępnienia zgłoszenia lub informacji, o których mowa w art. 152b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Poś:

  • w formie pisemnej na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych, al. „Solidarności” 61, 03-402 Warszawa;
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres: halas@mazovia.pl , gospodarka.odpadami@mazovia.pl .

Dodatkowo informuję, że treść uwag wniesionych w terminie przekazywana jest niezwłocznie prowadzącemu instalację lub użytkownikowi urządzenia, którego uwagi dotyczą. Prowadzący instalację lub użytkownik urządzenia może za pośrednictwem organu odpowiedzieć na wniesione uwagi w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.

Pliki do pobrania:

Podmiot udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wytworzył: Sylwia Kałęcka (PZ)

Data wytworzenia: 10.01.2024

Opublikował w BIP: Aleksandra Szybilska

Data opublikowania: 10.01.2024 12:35

Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Szybilska

Data ostatniej aktualizacji: 10.01.2024 12:35

Liczba wyświetleń: 89

Data opublikowania: 10.01.2024 12:35


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony