Zaproszenia

Kolejny krok do rewitalizacji linii Ostrów Mazowiecka–Małkinia oraz Sokołów Podlaski–Siedlce

Mazowieckie projekty w ramach programu Kolej+ wchodzą w kolejny etap. W poniedziałek zostaną podpisane umowy wykonawcze między PKP PLK a samorządem Mazowsza, który jest liderem dwóch projektów w ramach programu Kolej+. Zrewitalizowane zostaną linie Ostrów Mazowiecka–Małkinia oraz Sokołów Podlaski–Siedlce. Umowy z PKP PLK podpisze członkini zarządu województwa Janina Ewa Orzełowska.

Serdecznie zapraszamy na

podpisanie umów

17 października (poniedziałek) 2022 r.
godz. 13:00

na

teren stacji kolejowej

w Ostrowi Mazowieckiej,

Lubiejewska 150B (wjazd od strony Muzeum Kresów i Ziemi Ostrowskiej)

 

To dwa projekty o olbrzymim znaczeniu dla rozwoju społeczno-gospodarczego województwa. Jak podkreśla członkini zarządu województwa mazowieckiego Janina Ewa Orzełowska – zrównoważony i dostępny  transport bez wątpienia napędza rozwój Mazowsza. – Liczymy na to, że realizacja projektów nowych czy zrewitalizowanych linii kolejowych pozwoli lepiej wykorzystać potencjał całego regionu. To szansa na transport szybki, wygodny i przyjazny środowisku. Samorządy rozmawiają i konsultują. Starają się na bieżąco informować. To bardzo ważne, bo to przedsięwzięcie będzie mieć bezpośredni wpływ na życie każdego mieszkańca tej części regionu.

Połączenie Ostrowi Mazowieckiej z Małkinią

Projekt Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka–Małkinia został złożony samodzielnie przez samorząd województwa mazowieckiego. Zgodnie z rekomendowanym do realizacji wariantem istniejący odcinek linii kolejowej nr 34 między Ostrowią Maz. a Małkinią zostanie zmodernizowany i zelektryfikowany, a nowa łącznica pozwoli na zatrzymywanie się pociągów przy głównych peronach w Małkini. Pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h. Szacowane koszty projektu to ponad 297 mln zł.

Kolej pasażerska wróci do Sokołowa Podlaskiego

Władze Mazowsza kontynuują starania o przywrócenie linii kolejowej do Sokołowa Podlaskiego. Liderem projektu jest samorząd województwa, a partnerami powiat sokołowski, Sokołów Podlaski oraz gminy Sokołów Podlaski i Bielany. Wszystkie samorządy wyraziły chęć wspólnego pokrycia 15 proc. kosztów kwalifikowanych projektu.

Projekt zakłada rewitalizację linii kolejowej nr 55 w jej istniejącym przebiegu oraz jej elektryfikację. Umożliwi to bezpośrednie połączenia z Warszawy do Sokołowa Podlaskiego. Pociągi pasażerskie pojechałyby do Sokołowa z prędkością maksymalną 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Przewidywane koszty netto inwestycji to ponad 327 mln zł.

 

Załączniki:


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony