Mazowsze serce Polski nr 5

Flirt zyskał nową halę

Lokomotywa pociągu w barwach Kolei Mazowieckich wyjeżdżająca z hali naprawczej Autor: fot. Michał Słaby

W Sochaczewie oficjalnie otwarto halę utrzymaniowo-naprawczą dla pojazdów FLIRT Kolei Mazowieckich (KM) – spółki samorządu Mazowsza. Wartość inwestycji to 22 mln zł. Inwestorem jest firma Stadler.

– Ta inwestycja to kolejny efekt współpracy pomiędzy samorządem województwa, spółką Koleje Mazowieckie i firmą Stadler. KM realizują największy w historii spółek kolejowych projekt warty ponad 2 mld zł. Przed nami dostawa ostatniej partii 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT – podkreśla marszałek Adam Struzik (sejmikowy klub PSL).

Jak zauważa wiceprzewodniczący sejmiku województwa Mirosław Adam Orliński (klub PSL), rozwój spółki KM był jednym z priorytetów samorządu Mazowsza.

– Udało się nie tylko zmodernizować tabor, ale przede wszystkim wymienić stare pociągi na nowoczesne pojazdy. Pomogły zarówno środki z budżetu województwa, jak i fundusze unijne.

Udana współpraca

Hala utrzymaniowo-naprawcza dla nowych pojazdów FLIRT ER 160 powstała w ramach umowy podpisanej między Kolejami Mazowieckimi i firmą Stadler w czerwcu 2020 r. Obiekt znajduje się na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew, na granicy miasta Sochaczew i wsi Czerwonka Parcel.

– Zrealizowany przez firmę Stadler obiekt jest imponujący. To niewątpliwie kolejny ważny etap rozwoju Kolei Mazowieckich, jak również szansa na wzmocnienie gospodarcze powiatu sochaczewskiego – powiedział wiceprzewodniczący sejmiku województwa Marcin Podsędek (klub KO).

– Otwarcie tej hali to kolejny dowód na to, że współpraca KM ze Stadlerem jest naprawdę udana – podsumowuje Robert Stępień, prezes zarządu KM.

Łączna powierzchnia obiektu to 2500 mkw. Wyposażony jest w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, infrastrukturę torową, drogową oraz parking.

Tabor Kolei Mazowieckich

Przewodniczący klubu KO w Sejmiku Województwa Mazowieckiego Krzysztof Strzałkowski podkreśla, że spółka Koleje Mazowieckie od wielu lat sukcesywnie modernizuje tabor.

– O czym świadczy chociażby ostatnio realizowane zamówienie. Tak duża liczba nowoczesnych pociągów wymaga odpowiedniego serwisowania, a zaplecze jest niezbędne do należytego utrzymania taboru.

Radna województwa Anna Brzezińska (klub KO) dodaje, że budowa bazy utrzymaniowo-naprawczej to innowacyjne podejście spółki KM.


W uroczystości uczestniczyli m.in. przedstawiciele samorządu Mazowsza: marszałek Adam Struzik (klub PSL), wicemarszałkowie: Wiesław Raboszuk i Rafał Rajkowski (obaj z klubu KO), wiceprzewodniczący sejmiku: Mirosław Adam Orliński (klub PSL) i Marcin Podsędek (klub KO) oraz radni województwa z klubu KO: Krzysztof Strzałkowski i Anna Brzezińska, przedstawiciele firmy Stadler oraz zarządu i rady nadzorczej spółki KM (Dariusz Grajda, Czesław Sulima, Robert Stępień, Cezary Lewandowski, Waldemar Kuliński), a także poseł na Sejm Marcin Kierwiński (KO).

Stadler działa na Mazowszu od 2006 r., kiedy wygrał pierwszy w Polsce przetarg na dostawę 14 pociągów FLIRT. Aby zrealizować to zamówienie, otwarto zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach. Zatrudnia ponad 1100 osób.

 


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony